מעל 20 שנות ניסיון – 7 שנות אחריות!

בדיקת בית

בדיקת בית

תוכן עניינים

בית הוא נכס חשוב ויקר ערך ולכן כדאי להבין את המשמעות העמוקה של בדיקת בית. נסביר במאמר שלפניכם מהי הבדיקה הזאת, מתי כדאי לערוך אותה, מדוע זה רצוי ועוד.

בדיקת בית לפני קניית דירה מקבלן

תהליך מדוקדק של בדיקת בית נעשה בדרך כלל על ידי חברה מקצועית שמתמחה בכך. מדובר בחברות בעלות ידע רחב בנושאי תכנון ובניה, תקני בנייה, הנדסת מבנים ומערכות נוספות כגון חשמל, אינסטלציה ועוד.

את הבדיקה מאוד רצוי לבצע למשל לפני שקונים דירה מקבלן. אסור לחשוב שמכיוון שמדובר בדירה חדשה, הרי שהיא תקינה לחלוטין וללא רבב. לרוב קבלנים לא מסיימים כל פרויקט עם בקרת איכות מלאה כך שנופלות שגיאות. הבדיקה המקצועית יכולה לאתר האם יש תקלות במערכות, בתשתית ועוד.

אולי יעניין אותך גם איתור רטיבות

בדיקת בית לפני קניית נכס יוקרה

לא רק לפני קנייה של דירת קבלן כדאי להזמין שירות של בדיקת בית. שירות מסוג זה חשוב למעשה בכל פעם שקונים נכס יוקרתי. בקנייה של בית, וילה, פנטהאוז או כל דירה יקרה מיד שניה, הבדיקה תיתן תמונת מצב אמינה. לאחר הבדיקה מקבלים דוח מפורט שמתאר מה נמצא, האם יש ליקויים או כל בעיה אחרת.

בואו להבין מהו סיב אופטי

מדוע רצוי לערוך בדיקה מסוג זה

כעת נציין לטובת הקורא כמה סיבות לכך שרצוי לערוך בדיקה לפני רכישת נדל"ן למגורים או להשקעה:

  1. לא קונים חתול בשק – דירה או בית הם נכסים שבהם היבטים רבים יחסית נסתרים. אם רוצים להימנע מקניית חתול בשק, הבדיקה תספר לכם את הסיפור המלא והמפורט של הנכס. כמו מצבו ההנדסי והאם הוא תואם למה שסיפר לכם המוכר.
  2. זיהוי מוקדם של ליקויי בניה – תמיד רצוי לזהות כמה שיותר מוקדם האם יש או אין ליקויי בניה. כמו כן אם זוהו ליקויי בניה, אפשר לדעת על סמך הבדיקה האם הם מהותיים או לא כל כך. חלק מהליקויים עלולים ממש להיות מסוכנים.
  3. אחריות קבלן – אפילו אם כבר קניתם דירה או בית, שירות הבדיקה הינו בעל ערך רב. על סמך תוצאות הבדיקה ניתן לדרוש מהקבלן לממש את אחריותו למסירת נכס במצב מושלם וכפי שהובטח בחוזה. לקבלן יש אחריות של כמה שנים, על מרכיבי המבנה ועל איכות הבניה.
  4. במידה ונמצאו ליקויים, אפשר לסגת מביצוע עסקה (בהנחה שלא נחתם חוזה מחייב). לחילופין, ניתן לדרוש תיקון או הפחתת מחיר הנכס עבור הקונה.

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Twitter
LinkedIn

טיפים נוספים

Call Now Buttonלהצעת מחיר לחצו להתקשרות